Intersectiile in T sau L si mai ales cele in care se face la stanga.
Initiativa hasurarii intersectiilor clasice (in cruce) dupa parerea mea este buna, pentru ca blocarea intersectiilor este lucrul care blocheaza traficul de fapt. Insa nu s-a mers mai departe si propunerea mea este hasurarea si a zonelor pe unde masinile aflate in coada doresc, avand voie, sa faca la stanga, iar pentru a face asta nu pot pentru ca bizonii de pe sensul invers nu lasa loc in fata unui loc de virat pe o strada la stanga. Deci acolo ar trebui hasurat si invatat bizonul bucurestean sa lase 3 metri de trecut masina ca nu le cade nasul daca stau la 3 metri in spatele unei masini care oricum sta intr-o coada interminabila.
Fac o paranteza, asta cu (ne)opritul masinii este important si pentru siguranta pietonilor, ma refer la faptul ca in strainatate este interzisa oprirea pe trecerea de pietoni, la noi nesimtitii nu se gandesc, moluste, si opresc pe trecere, de pietonii trebuie sa se strecoare pe verdele lor si sa riste sa fie luati e capota pentru ca nu sunt vazuti cand ies dintre masini. Va rog eu educati-va prietenii sa nu mai opreasca pe trecere.
Ne-ocolirea centrului intersectiei. Dupa bunul mers al romaniei, in tampenie 15 ani de zile codul rutier prevedea ocolirea centrului imaginar (parca romanul as avea imaginatie) al intersectiei, prin asta la mintea cocosului creandu-se doua 'carlige', coada in coada si traficul in intersectie blocandu-se perfect. Acum, cand de vreo doi ani se prevede in fine trecerea unul pe langa altul la virajul la stanga in intersectie, aceasta nu se respecta in 99,9% din cazuri. Si de ce? Una pentru ca romanul e bizon si inflexibil, nu gandeste, si doua pentru ca aceste masuri nu sunt promovate de politia romana - subiectul urmator.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Ultimul paragraf este prostie curată. Din păcate sunt mulți care gândesc așa. Cam toată lumea care nu ar trebui să aibă carnet, de ex.
Varianta ocolirii prin dreapta este mult mai eficientă (d. p. d. v. al numărului de mașini trecute prin intersecție) și sigură decât ocolirea prin stânga. La ocolire prin stânga intră mult mai puține mașini în intersecţie.
Și ce zici tu acolo, cu 2 cârlige, se întâmplă numai când apar mulți proști care cred că se ocolește centrul prin stânga.
Oamenii cu scaun la cap se duc cât mai spre capătul intersecției înainte să tragă stânga ca să aibă loc cât mai multe mașini lângă ei, pe partea dreaptă a drumului pe noua direcţie de deplasare.
La fel procedează şi cei de pe contrasens şi, când se face verde, trec unii pe lângă alţii fără probleme. Mă rog, vorbind de oameni, nu maimuţe.
Prin stânga se ocolește când ai semafor separat pt. viraj la stânga. Punct.
În al doilea paragraf nu prea îmi dau seama ce zici. Oricum, ce m-a adus aici:
La intersecţii în T nedirijate, necontrolate cedează trecerea cel de pe drumul care se sfârşeşte celui al cărui drum continuă. Din nou, cine crede altfel nu ar trebui să aibă carnet, indiferent de ce a învăţat pe de rost din codul nostru rutier copiat cu bucile.
Post a Comment