Thursday, November 02, 2006
Trecerile de pietoni
Am eu impresia sau oare sunt mai multe masini care asteapta sa treaca pe drum decat pietoni care traverseaza strada? Daca acest input este corect, atunci nu ar fi corect si ca timpul de 'verde' sa fie proportional? Mai simplu zis, timpul de verde la pietoni sa fie cat mai scurt, cum este si bravo pentru asta, la piata romana de exemplu, unde verdele la pietoni tine vreo 20 secunde si rosul cam 60. Eh, de ce nu se aplica asta peste tot. Mai ales in intersectiile in T si L (iarasi, e poate o obsesie), unde masina care vede verde in fata si vrea sa faca stanga sau dreapta are surpriza ca da da o trecere de pietoni care are de asemenea verde, si pentru ca verdele la pietoni merge odata cu verdele la masini, intra in intersectie cinci masini, trec trei si gata blocajul. De aceea eu as propune reanalizarea trecerilor de pietoni, renuntarea acolo unde este cazul, mai ales unde sunt pasaje subterane sau unde mai sunt treceri in 50 de metri. Sau unde nu se poate renunta si e vorba despre strazi stramte dar importante, cu o banda pe sens - sunt multe astfel de bottleneckuri - sa se puna verde la pietonti 10 secunde, sa stea oamenii in block-start-uri daca am decis ca bucurestiul este loc al soferilor si nu al pietonilor - pacat, dar adevarat. Aberez cu propunerile mele?
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Da, aberezi. Cine a decis ca Bucurestiul este al automobilelor si nu al cetatenilor ei? Evident ca este doar o decizie tampita a unor neaveniti care habar nu au unde duce asta. Desi ar fi destul sa citeasca (stiu ca asta cere un efort supraomenesc pt majoritatea celor care toata ziua se plimba de colo-colo si sunt grabiti sa stea 10 minute in plus la crasma, a pardon, la bar) si sa vada pe unde au ajuns orasele mari din tarile dezvoltate europene unde au ajuns.
In ceea ce priveste proiectarea planurilor de semaforizare, este o problema de experti. Iar imensa majortate a expertilor sau a meseriasilor din Romania ar pica cu brio orice examen banal de signalized intersection design. Ca omul de rand nu stie, nu e nici o problema. Ca da sfaturi, e un pic mai delicat, dar macar nu face rau.
Oricum cu vedeniile celor ca Videaunu, Bucurestiul va ajunge sa nu mai functioneze, nici macar economia. E drept ca se pot fura bani si eluda fiscul chiar si cu economia blocata. Noi sa fim sanatosi, restul sa crape, cu tot cu mama lor.
Uf, scuze, m-am enervat putin. Dar nu pe tine in mod special, doar ca erai in fata.
Cu salutari,
Attila, nu m-am nascut sofer ci pieton, asa ca iti dau dreptate cand spui ca Bucurestiul nu ar trebui sa fie al automobilelor ci al pietonilor, dar pana se va invata si romanul sa nu mai mearga pana la paine, la plimbare si pana nu vom mai vedea ca masinilor sunt folosite pe post transport personal, majoritatea lor daca te uiti sunt ocupate de o singura persoana - aici pana si eu as fi de acord cu taxa pe centrul capitalei, cu conditia sa se aplice doar la masinile care circula doar cu soferul (fara cel putin un pasager), deci pana una alta unii dintre noi mergem la serviciu si inapoi cu masina, si unul dintre lucrurile neoptimizate in trafic sunt semafoarele la trecerile de pietoni. Recent am fost intr-o tara europeana cu adevarat si am vazut ca majoritatea semafoarelor de pietoni se pun verde pe ambele sensuri, deci un timp exclusiv pentru pietoni, astfel incat atunci cand se face verde pentru masina si aceasta vrea la stanga sau la dreapta sa nu mai se intersecteze cu pietonii care au si acestia verde. Cred ca aceasta ar fi solutia cea mai buna in Bucuresti. Si nu am vazut-o aplicata nicaieri!! in Bucuresti, ci in Sibiu, poate si in alte orase mai mici decat cloaca de capitala.
Post a Comment