Friday, October 05, 2007

Metroul bucurestean

Bucharest subway, metropolitan, tube, metro, underground railroad .. whatever .. e chestia aia care merge cel mai bine pe sub pamant, asa cum avioanele sunt cel mai eficient in aer metroul este cel mai eficient in Bucureti. Si poate si metroul usor dar in spiritul intelegerii universale a metrolului vorbim de cel de sub pamant. Sina libera in fata, cea mai tare chestie. Usi mari de acces, timp scurt de stat in statie, sounds perfect. Retea destul de extinsa in Bucuresti - realizare a epocii de aur ca in epoca economiei de piata, a libertatii totale, a europenizarii, a globalizarii, a politicii, a bisericii, a mass-mediei, a consumului .. alegeti sau adaugati dupa gust .. nu se mai construieste decat un pod la 10 ani, doua statii de metrou la 20 de ani .. nimic nou pentru cetateni din bugetul public .. doar renovari, reasfaltari, rebordurari (fara numar fara numar), parcuri (jos palaria unele), metroul e cea mai tare chestie din Bucuresti, ganditi-va cum arata Bucurestiul fara metrou. Este genial cel care i-a spus lui Ceausescu in anii '70 ca-i kewl sa aiba si capitala Romaniei comuniste un metrou si s-a facut prima linie Semanatoarea - Timpuri noi in 1979.

Lumea merge cu metroul pentru ca este fiabil si rapid, convenabil ca pret, comod este doar cand nu e aglomerat. Problema e aglomeratia creste si ce nu inteleg eu este ce fac atatia oameni la mijlocul zilei? Pe adolescenti ii inteleg, ies de la scoala, de la liceu, de la universitate, dar restul de oameni peste 40 ce fac in mijlocul zilei? Eu stiam ca somajul este destul de redus in Bucuresti, deci cu ce se ocupa oamenii astia care aglomereaza strazile si underground-ul? Explicatii cineva?

No comments: