Wednesday, November 21, 2007

Generatia expirata

In primul rand vreau sa precizez ca sunt apolitic, consider ca politica este praf in ochi, ce ma intereseaza pe mine ca cetatean ce zic politicienii, parlamentari, senatori, wannabes la alegeri? Pe mine ca cetatean ma intereseaza ce fac autoritatile mai aproape de locul unde traiesc, aka primariile de sector si pmb-ul. Nu mai vreau sa vad politica la televizor si in ziare. Am mai spus-o, vreau ca ziarele sa inceapa cu sectiunea de "social", sa-mi spuna ce mai e nou, ce mai interesant, ce mai este distractiv, ce s-a mai construit pentru cetateni, si sa puna intr-o anexa sport si politica pentru cine e fan, eu personal le voi arunca pe acestea la gunoi.

Am precizat asta pentru ca sa nu credeti ca ma impresioneaza sloganul celor de la PIN cu politicienii expirati. Eu generalizez aceasta caracteristica la nivelul intregii tari, cu parerere de rau, la nivelul populatiei de 22 de milioane (and dropping) a Romaniei.

Sa va spun de ce. Am si eu o experienta de vreo 12 anisori in lucrul cu oamenii. Si daca as face un pie chart cool/uncool pe segmente de varsta, ar arata nasol. Ca sa ma exprim cat mai frumos generatia expirata este strongly uncool. Si nu ma refer din pacate la faptul ca nu se adapteaza la web 2.0 la rock alternativ sau chestii pentru adolescenti. Ma refer la lucruri mult mai serioase si mai grave, la faptul ca nu-si pot schimba obiceiurile si educatia cu care au crescut. In ce perioada a crescut generatia expirata? In comunism cumva? Cum erau invatat in comunism? Doar ce e bine pentru partid si pentru popor. Ca totul se face de stat, ca totul e bine, doar trebuie sa munceasca pe ogoare sau pe santierele patriei. De aceea acum majoritatea generatiei expirate face lucruri pe aceleasi principii, de fapt putin modificate, in loc de totul pentru popor este acum totul doar pentru sine. Basically nimeni nu se mai ocupa de tara in intregul. Teoretic se ocupa, ca de aia exista functionarii publici la toate nivelurile, dar practic daca sunt tot aia e nasol. Am mai spus-o, intinerirea functionarilor publici este un lucru bun, atata timp cat le sunt lasate intiativele libere si atata timp cat ii plateste ca sa stea si sa nu plece pe la vreo firma de sila sau dupa un salariu mai bun.

Prea complicat ce am scris mai sus? In cuvinte mai putine - nu vreau sa mai am de-a face cu generatia expirata, vreau sa lucrez, sa interactionez, sa schimb pareri, sa fac network cum se zice acum, cu tinerii, cu cei nepoluati de comunism, cu tot riscul de a ma oripila proasta lor educatie dar macar sunt niste oameni informati si care vor sa faca ceva cu viitorul lor.

No comments: