Tuesday, July 13, 2010

Nevoia tinerilor pentru "exprimare"

Prima data am vorbit despre nevoia romanilor de varsta a doua de a se da mari intre ei. Acum despre romanii tineri, generatia Internet (care se rezuma mai de curand la facebook).

Tinerii de azi sunt total influentati de mass-media, cu filmele siropoase de adolescenti, gen Gossip Girl, Sex & The City samd (nu mai stiu nume dar stiu ca sunt gramada de filme si seriale care sunt urmarite si invatate ca sfintele scripturi de tinerii de azi). Pe langa faptul ca incearca sa copieze vietile de poveste si de aventuri din filme, comertul (magazinele, producatorii de haine, de gadget-uri, companiile de telefonie, de masini, de accesorii samd) le-a gasit slabiciunea si face reclame axate pe generatia tanara, spaland creierele mai departe si creand imboldul urgent, necesitatea, obligativitatea cumpararii si afisarii mai apoi a look-ului si noilor achizitii (aici dupa cum bine stiti intra si "achizitii" de noua/nou prietena/prieten).

Astfel, tanarul/tanara de azi, in fiecare dimineata are prima criza intelectuala si anume cu ce sa se imbrace in ziua respectiva ca sa mentina cuceririle facute si sa faca si altele mai importante, mai "sus-puse", mai "mondene". Prin urmare se trezeste devreme si dupa ce verifica contul de facebook (mailul a devenit deja desuet), unde vede ce "events" vor fi in ziua respectiva, cine ce "friends" si-a mai facut sau ce poze a mai postat peste noapte (ca sa arate ca n-are timp de somn ci ca este "activ" prin cluburi de fite), incepe cautarea prin garderoba, probatul si privitul in oglinda. Fetele au mai mult de lucru, unele chiar incearca sa arate bine, altele doar provocator si/sau "slutty", au de lucru si la machiaj (in general prost invatat). Baietii isi pun mai intai ochelarii de soare (o pereche cat mai de fite e de ajuns, de unde bani de doua perechi), pe urma o camasa "slim-fit" (in cazul in care nu e gras), cu mesaje tampite gen "I f$$$ on the first date" sau copii ale camasilor de firma, ceva pe care scrie mare numele firmei, dar sunt luate de la en-gross, pantalonii - niste blugi cu rupturi, cu stersaturi, cu talie cat mai joasa, sau daca e un baiat care se crede elegant, niste pantaloni casual, cat mai stramti (dar nu mulati ca risca sa fie luat in ras) si apoi niste conversi bineinteles, sau cel "elegant" niste pantofi alesi total pe dinafara cu restul, sau oricum niste pantofi cat mai de carpa, cu talpa cat mai dreapta - cat mai neortopedici cu putinta - si bineinteles, pe timp de primavara-vara, fara ciorapi (mare ti-e gradina!) ca daca ai ciorapi esti "totally un-cool". Telefonul/oanele, cheile de la masina (daca are in dotare) si gata sa inceapa o noua zi de cuceriri (in mintea lor).

Locurile preferate de tinerii de azi sunt:

a) cafenelele - undeva cu o cafea cat mai ieftina si multa, nu conteaza ca e proasta (gen Gloria Jean's), nici un tanar nu-si ia un espresso sau ceva scurt, ci doar cappucinno sau doar o cola, ceva sa tina cel putin o ora cat au "treaba" la cafenea - la cafenele trebuie sa fii vazut neaparat, conteaza ca esti (nu ceea ce bei), ce telefon ai pe masa, ce chei de masina si mai ales cu cine esti, bineinteles si cum esti imbracat (asta este valabil toata ziua);

b) mall-urile - acum ai unde (in Bucuresti cel putin) sa-ti expui look-ul (investitiile), trebuie sa intri si sa bati magazinele ca un profesionist/profesionista, sa fii mereu concentrat/a la ceva, sa vorbesti cel putin 50% din timp la telefon (cu cine doamne iarta-ma si despre ce), sa cumperi cat mai putin si doar ce este necesar ca sa-ti dea sanse pentru o alta cucerire, nu cu cash ci cu cardul - din pacate in general cu cardul in rate de la banca turceasca;

c) cinematografele - unde trebuie sa-ti expui: prietenul/prietena, telefonul (cand se stinge lumina trebuie sa-l butonezi un pic sa se vada ca ai iPhone (daca ai facut rost de iPhone4 esti cel mai super tare din lume, daca ai 3G fara S pune-i o husa sa nu zica lumea ca l-ai luat de pe okazii), spiritualitatea (in soapta daca esti mai cumpatat, in gura mare daca esti taran pe bune);

d) fast-food-urile - n-am vazut tinerii care se incadreaza in postul asta in restaurante (restaurante pe bune, nu terase care mai vand si pizza, spaghetti si carneturi la gramada), restaurantele sunt pentru oameni mari nu pentru ei, n-au piata tinta acolo - ei se regasesc in fast-food-uri gen KFC (vai de mine) si in general la food-court-urile din mall-uri (e foarte comod sa le faci pe toate intr-un singur loc, la mall) - in fine, la fast-food e bine sa mananci repede si ieftin, eventual poti sa mai trimiti niste sms-uri si sa mai agati niste fete mai tinere ca tine, cu putini bani probabil si poti sa te dai tare ca ai avut 30 lei sa-ti iei mai multe meniuri si o bere la pahar;

e) marea - din mai pana in august (in septembrie nu e cool sa mergi la mare, nu mai e caldura aia necesara pentru hormoni) tinerii trebuie sa mearga la mare cel putin de 2-3 ori pe sezon; un proiect in sine care implica resurse intelectuale si materiale deosebite - organizarea deplasarii, lista de prieteni, garderoba, cazarea, plaja, fitele, cluburile, cuplajele; calatoria si cazarea nu trebuie sa fie cu stil, doar ca daca mergi cu o masina neaparat trebuie sa opresti de 4-5 ori pana la mare la o pauza de tigara si o bere fara alcool, cazarea cat mai ieftina, sau dupa caz mai acatari daca ai de gand sa faci cuceriri pe care nu poti sa le duci la 2 stele; pe plaja arata-ti corpul (muschii/ne-muschii, sanii/ne-sanii, fundul/tigaia/batoza), bronzeaza-te cat mai nesanatos, balaceala in mare nu mai conteaza (nu mai ai 12 ani), conteaza relationarea cu semenii, bautura, fumatul, chat-ul (aka flirtul); 10-15 program pe plaja (vezi mai sus); 15-17 fast-food si pregatiri pentru cluburi; 17-19 iesit la terase la o cola, telefoane, plimbari cu masina dintr-o statiune in alta, depasit limita de viteza, riscat viata la cei din masina si la ceilalti; 19-21 somn de frumusete, trezit, aranjat si tras la masea ca in club bautura e scumpa; 21-02 clubbing, cuplari, distractie la maxim;

f) cluburile - cu pregatirile de la punctul e) in club in Bucuresti se merge cel mai devreme la ora 23, preferabil putin inainte de miezul noptii, ca sa fii fashionable late, sa nu fii primul doamne fereste, oricum nu mai gasesti loc jos asa ca toata noaptea e de stat in picioare, sau chiar de dansat, in fine, nu pentru dans mergi in club; haine "de firma", ochelari de soare de club, fetele cat mai decoltate, paietate, lucioase, fitoase, la bratul unor mahari sau fotbalisti sau in general tipi "cu reputatie", "mondeni", "super"; daca ai bani (sau daca ti-ai programat din timp utilzarea cardului de credit), asigura-te ca sunt prieteni care spun mai departe si rezerva o canapea intr-un club si sparge cca. 10 milioane intr-o noapte ca sa se vada ca ai bani - ca sa-ti creasca reputatia si "stamina" (aka increderea in sine), ce conteaza ca o luna mori pe urma de foame, reputatia va tine tot anul si "investitia" va aduce si rezultate hopefully;

g) plimbarile cu masina - expunerea noilor achizitii in materie de masini, in functie de buget - daca vorbim de >50mii eur se pot face tururi prin oras, geamul jos, parcari pe treceri de pietoni, pe trotuar in buza cafenelei; daca vorbim 30-50mii eur se pot face tururi de oras dar mai usor cu parcarea aiurea ca e rezervata celor cu buget mai mare; sub 30mii eur - masini noi nu se pun ca alea nu-s de fite, doar masini second hand, bmw-uri rulate in germania, care inca mai impresioneaza unele fete fara neuroni - plimbari pana la munte, un suc la Sinaia, o tura pe autostrada cu peste 200kmph (altfel nu-i masina sport);

A nu se intelege ca am o problema cu tinerii care se exprima in modul de mai sus. Este doar o prezentare pamfletistica a generatiei Internet. Atat timp cat nu degenereaza in comportament si nu deranjeaza pe nimeni pot sa faca "la ei acasa" chestiile astea cat vor, e viata lor, se simt bine asa, cine se aseamana se aduna, asa vor fi de acum incolo tinerii, "succesuri" sa aiba :)

No comments: